٢٠٠٧-٠٦-٢٥

تاج لأول مرة

."جزء مني".. أرسلت ليا التاج ده عبر الانترنت وها جاوب عليه من غير لف ولا دوران
عشان أنا "بدوخ" بسرعة

أنت مين ؟

أنا كريم بن فؤاد

مين اكتر 6 أشخاص بتحبهم ؟

طبعا حبايب قلبي ميتعدوش لأني بحب كل الناس، بس أكثر ناس بحبهم أسرتي الصغيرة المكونة من والدي العزيز وأمي الحبيبية ، وأخوتي
عبد الله ومروة ومصطفي ، بالإضافة طبعا إلى خطيبتي ونور عيوني.

أنت سعيد؟

في الوقت الحالي وأنا بجاوب الأسئلة لا أشعر بالسعادة.


لو اجتمعت أنت وحسني مبارك في غرفة واحده؟

أول حاجة هطلب منه ينشر العدل وسط الناس، ثاني حاجة يوفر فرص عمل للشباب اللي قاعدين علي القهاوي ليل نهار.

لو معاك مليون ونص جنيه......تعمل
بيهم ايه؟

نفسي ابني مسجد يشبه المسجد الأقصى، وبعد كده الفلوس اللي تتبقي هعمل بيها مشروع عشان أساعد نفسي وأساعد ناس كتير غيري.

بتحب مصر؟

مصر بلدي التي لا أعرف غيرها ولا أعشق تراب غير ترابها .

بتحب البنات؟

زمان أه كنت بحب البنات، بس الآن بحب خطيبتي وبس، انتم فهمين البلوجر له ودان، وخايف لو قلت حاجة تانية الكلام يوصل لحكومة
خطيبتي، ويبقي نهاري ملوش ملامح ويتحكم عليا بالحبس الانفرادي داخل شقة الزوجية في أقرب وقت.

أنت مسلم؟

الحمد لله علي نعمة الإسلام وكفا بها نعمة.

ليه؟

أن الدين عند الله الإسلام

مين اكتر شخصية ما تقدرش تستغنى عنها في حياتك ؟ وليه ؟

أكثر شخصية هي والدتي لأنها أغلي عندي من الدنيا، هي احلي وأجمل وأغلي شخصية تعشقني في هذه الحياة.
ليه ؟ عشان هي سبب وجودي في هذه الدنيا.

إيه اكتر موقف محرج أتعرضت ليه في حياتك؟ واتصرفت أزاي ؟

أمتنع عن الرد.

إيه الأمنية اللي بتدعي ربنا دايما انه يحققها لك؟

أموت وأنا بأقول لا إله إلا الله محمدا رسول الله

تمرر التاج دة لمين؟

أنا وهالة

قلوب حائرة

وائل غزاوي

الوروار

حنين



هناك ٣ تعليقات:

shereen sobhy يقول...

جميل قوي يا كريم وربنا يحقق لك كل ما تتمناه باذن الله

تحياتي

Ahmed يقول...

ردود جميلة بجد
انت عارف انا جالي التاج ده قبل كده
بس اجمل رد شفته كان
أنت مسلم؟

الحمد لله علي نعمة الإسلام وكفا بها نعمة.

ليه؟


أن الدين عند الله الإسلام
محدش قال الرد ده قبل كده
تحياتي

شماعة يقول...

ربنا يخليك يا أحمد علي هذا التعلق الجميل الذي ينم عن إنسان محب لدينه ورسوله الكريم صلي الله عليه وسلم